Skryť menu
Skryť formulár

Vím, že to umíme a máme ohromné know-how, vraví Martin Cígler o Solitei

Pavel Duchoslav | 18.9.2020

Vďaka spojeniu 30-tich firiem vznikla značka Solitea, o ktorej sa porozprávame s jej CEO Martinom Cíglerom. V rozhovore si môžete prečítať, čo znamená fúzovať takéto množstvo firiem, aké úskalia to prináša a aké benefity môžu očakávať jej zákazníci. Martin nám tiež prezradil, či 30 rokov dozadu, keď firmu zakladal, mal víziu, kde bude jeho firma v roku 2020. 

Ako prebiehala fúzia v Čechách a na Slovensku, a ako po tejto skúsenosti vnímate rozhodnutie fúzovať také veľké množstvo firiem? 

Pro začátek musím říct, že fúze je stále aktivní a je mylné se domnívat, že okamžikem zápisu do obchodního rejstříku byla plně dokončená. Hodně věcí, které fúze nabízí, zejména v oblasti využití vnitřních synergií, jsme mohli řešit až teprve poté, co jsme začali fungovat jako jedna společnost. 

Proto si myslím, že na závěrečné hodnocení je ještě příliš brzo. Určitě však rozhodnutí fúzovat považuji za nezbytné, protože nebylo možné dál efektivně řídit tolik firem s podobným zaměřením.  

 

Takže ak tomu správne rozumiem, fúziou vznikli dve národné spoločnosti. Ako vyzerá ich organizačná štruktúra a v čom vidíte jej význam? 

Dvě společnosti nám usnadní legislativní fungování, ale vnitřně Solitea v Česku a na Slovensku funguje jako jediný subjekt členěný na čtyři divize podle typu zákazníka. Divize Small se stará s produkty iDoklad, Money S3 a Profi Účtenkakteré se zaměřují na živnostníky a malé společnostiDivize Medium má na starosti všechny naše vlastní ERP systémy – Byznys, Money ERP a VarioDivize Enterprise & Public pak zastřešuje veškeré aktivity s produkty Microsoftu (Dynamics, SharepointPower BI), implementuje výrobní systémy Inforřeší infrastrukturu a velké projekty na klíč pro korporátní zákazníky i státní správu. A konečně HR & Payroll divize má na starosti mzdové systémy Vema. POS segment reprezentovaný společností Dotykačka Holding (produkty DotykačkaMarkeetaSmart Pos a Solitea Payzatím předmětem fúze není. 

 

Aké benefity môžu zákazníci vďaka fúzii očakávať, resp. čo pozitívne im prinesie? 

Z pohledu zákazníka by Solitea měla být větším a stabilnějším subjektem, u kterého má jistotu, že v dnešních turbulentních dobách bude za pár let stále existovatkterý je schopen mu dodat celou škálu produktů a který mu zabezpečí řešení v okamžiku, kdy se zákazník rozroste nebo expanduje do zahraničí. Stručně řečeno je větší subjekt schopen efektivněji řešit zákazníkovy potíže a pokrýt jeho potřeby.  

 

Spolu s fúziou oslavujete tento rok aj okrúhlu 30-tku na trhu, čo je veľmi pekné číslo. Solitea sa tak dostala do najproduktívnejšieho veku. Ako vidíte jej budúcnosť, čo ste si pre ňu pripravili? 

Naší vizí je patřit mezi největší evropské IT společnosti a dnes už vím, že za tímto cílem jdeme úspěšněChtěl bych se i nadále držet současného zaměření na řešení vnitrofiremních procesů společnostíprotože vím, že to umíme a máme zde ohromné know-how. Také dnes už máme dostatečné zdroje na to, abychom mohli i nadále akvizičně růstbýt rychlejší než ostaníudávat technologické trendy.  

 

Súčasťou zlučovania firiem bol aj rebranding značky Solitea. Prečo ste k nemu pristupili a čo bolo jeho cieľom?  

Myslím si, že pokud uděláme ze Solitey respektovaný brandpak nejen že nám to pomůže dostat na slunce marketingově opomíjené produkty, ale v konečném důsledku to pomůže i těm, do kterých dnes hodně investujeme. Mám vizi, že za pár let bude značka Solitea na česko-slovenském trhu stejně známá jako IBM, Hewlett Packard nebo AssecoPokud se nám to povedepřinese to benefity nám, ale hlavně našim zákazníkům. 

 

Pavel Duchoslav

Máte o poziciu záujem?Kontaktujte ma.

Pavel Duchoslav

Špecialista náboru

+420 603 286 811pavel.duchoslav@solitea.cz